5 vragen die een clientondersteuner vaak krijgt

In september heeft consulent @dirkhoogenboom deelgenomen aan een interview voor de Rabobank, dat nu beschikbaar is op hun website.

Dirk Hoogenboom, maatschappelijk werker en cliëntondersteuner bij MEE Zuid-Holland Noord, deelde zijn inzichten over de vragen waar hij vaak bij helpt. Als cliëntondersteuner biedt hij gratis onafhankelijk advies in opdracht van de gemeente.

Het interessante is dat de taken van een cliëntondersteuner niet landelijk zijn geregeld; elke gemeente bepaalt zelf de rol en verantwoordelijkheden van de cliëntondersteuner, wat betekent dat het werk in elke gemeente anders kan zijn.

Dirk Hoogenboom richt zich in het bijzonder op de gemeente Alphen aan den Rijn, waar hij mensen van alle leeftijden bijstaat die moeite hebben met het regelen van zaken, inclusief ouderen en hun mantelzorgers. Dit is van groot belang, gezien de complexiteit van regels en procedures.

In het artikel deelt hij zijn ervaringen, waarbij hij de diversiteit van zijn rol belicht en hoe MEE zich aanpast aan de behoeften van verschillende gemeenschappen. Het interview biedt een waardevolle inkijk in zijn werk als maatschappelijk werker en cliëntondersteuner.

Je kunt het volledige artikel lezen op de Rabobank-website.